2013. január 15., kedd

Szépen indult

a nap, amikor ráálltam a mérlegre. Újabb bizonyítéka annak, hogy nem értem a fogyás menetét. De már nem is akarom, elfogadom így, ahogy van. Önálló életre kelt, én a magam szabályait követem, ő az övéit...:) Szóval 2-3 viszonylag zabálós nap után a tegnap súlyomhoz képest -40 dkg. Vagyis a mai súly: 83,6. Főképpen azért lepett meg, mert az este jó sokat ettem 8 körül. Sununak ma  kevesebbkiló-napja van, 9o,7 kilóval. De a poci látványosan összezsugorodóban van...És neki már nem számolok kcalt, mert asszngya, nem kell. Kenyeret szinte egyáltalán nem eszik, vacsira meg csak salátákat.
Reggeli ismét tejbezabpapi volt, ebédre husileves lesz és tepsis krumplit. Készülök ma egy csodás házikenyeret sütni, ezt itt, esetleg zabkekszet, és hátha egy gyömbéres szappan is belefér a napomba.
A csodás kenyér elkészült, és hihetetlen finom. Én nem tönkölylisztből készítettem, itt nem jutok hozzá, az én receptem most az itthonlévő hozzávalókból így alakult: 28o g vegyes /rozs, graham, búza/ tk liszt és 18o g finom liszt.Amikor langyosan megkóstoltam, nem éreztem benne semmi különlegeset, főképpen azt, hogy sajt lenne benne. De amikor kihűlt, hát, félek tőle, hogy sokat fogok enni belőle.
A zabpehelykeksz is elkészült, ezúttal találtam egy túrós változatot, amit átformáltam magam kedvére, íme: recept: 1oo g apró szemű zabpehely, 2o g zabkorpa, 2oo g sovány túró, 1oo g natúr joghurt, egy kk kakaópor, 2-3 csepp rumaroma. Összegyúrjuk, kis gombócokat formázunk, rárakjuk a kivajazott sütőlapra, szétnyomjuk, sütjük 18o fokon fél órát. Nekem épp 2o darab jött ki. Darabonként: 32,6 kcal, 4 g ch, o,6 g zs, 2,4 g f. Nekem nagyon ízlik. Kiváló uzsonna, 3 darabot ettem meg. Végül még egyet megettem, a többit a gyerekek 5 perc alatt betekerték.
Vacsira makrélát sütöttem, kukoricalisztbe forgatva. Finom lett, savanyú káposztával és lila hagymával ettem. Mai összkcal: 1225 kcal, 153 g ch, 4o g zs, 66 g f. Elégedett vagyok!!!
A szappankészítés elmaradt, de itt volt ma J. és csináltatok vele egy pont ilyen szappanöntőformát késsel együtt: http://www.meska.hu/ProductView/index/440705., azért durva elkérni 75oo ft-t egy ilyenért, plusz 12oo ft postaköltség, J. azt mondta, egy ezresből kijön az egész. Ügyes, meg tudja csinálni, s amikor kész lesz, jöhet a gyömbéres kókuszos szappan.

5 megjegyzés:

  1. Hú, ez a zabkeksz jól hangzik! Van is negyed kiló túróm, és már mindenfajta túrókombinációt unok... :D De semmi édesítőt nem raktál bele?
    Grat a kenyérhez, biztosan finom lett! :)

    VálaszTörlés
  2. Én mindent imádok, ami túrós, akár édes, akár sós. Bocsi, kimaradt az édesítő ízlés szerint. A kenyér is mennyei lett! Termékeny nap lett így is, hogy a szappan elmaradt...:)

    VálaszTörlés
  3. Majd lesz holnap szappan. :D Amúgy ez a forma olyan egyszerű, hogy én is meg tudnám csinálni, de asztalos lánya vagyok elvégre is. :D
    No, majd csütörtökön ötletelek tovább ezen a túrós zabkekszen. ;) (A túró nálam is jöhet bármilyen formában, de a juhtúróval még nem találkoztam... a ricotta meg magában nem jön be, sütiben azonban jöhet.)

    VálaszTörlés
  4. Szereznem kell majd túrót! Nagyon izgat ez a keksz. Kár hogy nincs róla kép!
    Vannak dolgok, melyeknek érthetetlen az áruk. Ennek a formának a meskán mondjuk az. Csak amíg van aki ennyiért is megvesz, addig nem lesz olcsóbb. De szerencsére vannak még kedves emberek, aki tudnak segíteni, ha jól látom nálad is! ;)

    VálaszTörlés
  5. Julcsi, a ricotta tényleg elég szörnyű magában. De egyszer majd kipróbálok egy receptet.
    Sziszó, igazad van, amíg akad, aki ennyit ad érte, miért ne?

    VálaszTörlés