2013. január 26., szombat

Jó hír!

Súlyom böjt nélkül süllyedt 84 kiló alá. Egészen pontosan 83,8 kiló voltam ma reggel.
Ez feldobott és erőt adott természetesen. Jó lenne mihamarabb látni már a 82-t is. De hátha ez sikerül egy pár napon belül. Annyit megfigyeltem a fogyim összevisszaságában, hogy menszi előtti két hétben mindig jobban megy a fogyás, mint menszi után. Érdekes. Mintha fordítva működnék, de sebaj, csak működjön a dolog.
Ma reggel, gondoltam eszem tejbe zabot és tököt. Aztán egy hirtelen felindulásból arra gondoltam, hogy miért ne ehetném a kettőt együtt? És hát úgy is lett. Akkor recept: 1oo g sütőtök, előző nap sütőben sült, 4o g zabpehely, 2 dl kék tej. A tejbe zabot a szokásos módon megfőzzük, csipetnyi só, édesítő jöhet bele, addig pedig a tálunkban összetörjük villával a tököt, majd ráöntjük a tejbezabot és összekeverjük, nos aki ettől nem lakik jól, az 2oo kiló. Az egészben van 322 kcal, 51 g ch, 6 g zs és 13 g f. A ch a tök miatt ilyen magas, de egy reggelibe belefér. Nekem nagyon ízlett, és főképpen azoknak ajánlom, akik nem riadnak vissza a két íz összekombinálásától, mert a lányom pl, megkérdezte, mit eszem, majd annyit mondott: pfúj.
Sunu az éjjel megbetegedett, belázasodott, meg ilyenek, fáj mindene, influenzát gyanítok. És sajnos nekem is fáj a fejem, ami szokatlan esemény. Remélem, nem kaptam el.
Ebédre egy jó adag paprikás krumplit ettem. Bár nem vagyok nagy rajongója, mégis nagyon jól esett.
Végre szakítottam annyi időt, hogy elkészítettem a ránctalanító/bőrfeszesítő krémemet. És nagyon jó lett.  Már régóta tervben van egy szőlőmag olajos krém, most meg is valósult végre, sok-sok recept és módszer elolvasása után. Külön köszönet Andinak, aki a zöld tea kapszulás ötletet adta. Julcsi, itt a recept:
Hozzávalók: kb 5 g méhviasz, 1o g finomítatlan kakaóvaj, 2 ek. szőlőmag olaj, 2 ek. olíva olaj, egy ek. körömvirág olaj, 2 ek vízben feloldott zöldtea kapszula /3 ek víz, 2 kapszula/, 2 csipetnyi keményítő, 1o csepp citromfű illó.
Elkészítés: vízgőzben feloldottam a méhviaszt és kakaóvajat. Majd mixerrel addig kavartam alacsony fokozaton, amíg majdnem kihűlt. Ekkor hozzá adtam a többi olajat, majd tovább kavartam, míg krémesedni kezdett. Ez kb 6-7 percet vett igénybe. Ekkor elkezdtem fokozatosan, szinte cseppenként hozzá kavarni a zöldteás vizet. Ez babrás kicsit, de ezzel a művelettel lehet elkerülni, hogy a víz kicsapódjon a krémből. Mikor ezzel végeztem, kb 5 perc, akkor hozzákavartam még 2 csipetnyit keményítőt, utána a 1o csepp illóolajat. Ekkor még félig meddig folyós állagú, annyira, mint egy testápoló tej. Ekkor tégelybe raktam, ebből a mennyiségből kb. 1oo ml krém lett. A kakaóvaj nagyon tápláló, antioxidáns hatású, az olíva olaj hidratál, szőlőmagolaj ránctalanít, a körömvirág pedig hámosít, / ez azért került bele, mert a kezemre is szeretném használni, és télen nagy szükségem van a kézfejem bőrének hámosítására, főképpen egy fürdőtakarítás vagy sok mosogatás után/, a zöldtea pedig feszesít, a méhviasz keményít. A tégelybe öntés után egy órára ment a hűtőbe. Az edényből a maradékot mindenhová magamra kentem. Az eddig készített krémekkel ellentétben ez sokkal hamarabb felszívódik, és bárhová is kentem, az eredmény és selymesen lágy és finom bőr, kellemes illat. Szeretem!!! A színe érdekes, szinte meghatározhatatlan, inkább a finomítatlan kakaóvajra hasonlít: sárgás olívás, de nagyon halvány szín.
További tervek: gőzerővel takarítás, férjápolás talpmasszázzsal és jóga ismét. Alig várom!!! A tegnapi jógám csak egy alig érezhető izomlázat produkált de 1oo százalékosan teljesítettem és ennek nagyon örülök!!!
Sikerült a vacsorámat is feldobnom. Jóga után nagyon éhes lettem, tejet ittam volna, de épp elfogyott. Salátát nem kívántam, ezért a következőt találtam ki: 2 sz gépsonkát 1 kk olívaolajon darabokra tépve megpirítpttam, rávágtam egy maréknyi kínai kelt, sóztam, majd amikor pirulni kezdett, ráütöttem egy tojást. Amikor kész lett, rányomtam vagy 2o g krémsajtot, megszórtam vékonyra szeletelt lila hagymával és egy sz. extrudált rozskenyérrel ettem. Az egész 189 kcal, 2 g ch, 13 g zs és 14 g f. Nagyon finom volt, a lányom egyből elkészítette a maga adagját is :)
Végeredmény:

És:


3 megjegyzés:

  1. Juj, ez a kence nagyon jól hangzik! :D Lementem, aztán ha egyszer kedvet kapok - avagy nyáron lesz otthon méhviasz -, akkor megcsinálom. :D
    A tökös zabkása meg nagyon finom, csináltam már párszor. :D Anyuval süttetek otthon tököt, mire hazamegyek, legyen. :D
    Jobbulást a férjednek, gratulálok a kilókhoz! Ne izgulj rajta sokat, és menni fog az, mint a karikacsapás. ;)

    VálaszTörlés
  2. Szia, ügyesen kotyvasztasz dolgokat. Én is szeretem az ilyesmit, arckrémet is csináltam, igaz, mostanában Ilcsi krémmel kenem az arcomat.
    Szóval túl vagyok a héten, a súlyom ugyanaz, mint a hét kezdetén, szóval elégedett vagyok. Ilyen még nem volt. Az elején csökkent egy kicsit, aztán visszaállt a kezdethez. Én ajánlani tudom, bár egyhangú, de egy hétig ki lehet birni.Ezzel fogyni is lehet, ha az ember este nem zabál ilyen sokat, mint én a héten. Majd várom a beszámolót, gyógyulást Sununak.

    VálaszTörlés
  3. Én el is határoztam, hogyha ha bármikor este vacsorameghívás van, akkor napközben ezt a diétát tartom, és akkor nem lehet baj.

    VálaszTörlés