2012. november 27., kedd

Elég termékeny napom volt

Ma volt szappankészítés, túrótorta készítés. No, mai kaja:
Reggeli: maradék spagetti,
Tízórai: banánturmix, alma
Ebéd: káposztafőzelék, egy tükörtojással
Uzsonna: alma, müzliszelet Lidlből, szilvás fehér csokis
Vacsora: banános-joghurtos túrótorta cukor nélkül, na jó vaníliás cukor volt benne...
Mai összkaja: 1383 kcal, 156 g ch, 55 g zs, 61 g f. Natbeeeeed...
Recept a túrótortához, ha vkit érdekel: 500 g /családi adag...:)/ sovány túró, Lidlben kapható, nagyon finom, 200 g görögjoghurt, 2 cs vaníliás cukor, édesítőszer, 3 tojás, 2 kicsi banán, citromhéj, 2 ek rizsliszt. Elkészítés: túrót, tojássárgáját, vaníliát, édesítőt, joghurtot, banánt, rizslisztet, reszelt citromhéjat mixerrel kikavarom. Tojásfehérjét felverem, majd óvatosan összekavarom, kivajazott formába beöntöm, megy sütőbe kb. 2oo-22o fokon fél órára. Nyitott sütőajtónál hagyom hűlni. Én azon nyomban melegen rácuppantam. Kívántam vmi édeset, ez lett belőle. Gyerekek is imádják, reggelire nem marad belőle, úgy néz ki...
Szappan: vettem a Lidlben karácsonyi szilikonformákat, fenyő, csizma, masni, sapka. Volt még egy darab házi szappanom, ezúttal abból készült, mert a bazárban szeretnénk árulni, és addig nem érik meg, ha hidegen készül.. Szappan lereszelve, 246 g volt, ez egy bögrényi vízzel ment gőzfürdőbe, egyneműsítettem, majd gőzről le, belekavartam egy kk kakaót egy 3 ek olívaolajba, ez is bele ment, ill. fél üveg narancs, fél üveg fahéj illó. Elkavartam mindent, majd ment a formába. Egyébként érdekes pasztell-lila lett a színe, de lehet, h megbarnul, mire kiszárad.  Holnap, ha kihűlt, kiveszem és pár napig szárítom és már használható is. A következő adag sztem céklával lesz színezve, és vmi egyéb karácsonyi illatot kell keresnem.
Ja, még ma összevágtam kb 1o kg zöld paradicsomot, asszittem megzavarodok a végére, savanyúság lesz belőle holnap du.

2 megjegyzés:

  1. Tészta nélküli túrótorta... Hm, nem hallottam még ilyet, de nagyon tetszik! :D
    Hajrá a szappanokhoz, és remélem, finom lesz a savanyúság! :)
    A Lidl egyébként egy jó dolog, szeretem én is. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik a túrótorta, el kéne készíteni, csak mondjuk fél adaggal, próbaképp, hogy szeretik e a többiek. Mert a tehéntúrót csak én szoktam enni. Csak nemtom, a 3 tojást hogy osszam ketté? :)

    VálaszTörlés