2012. október 3., szerda

Legalább

nem nőtt a súlyom, ha már nem is csökkent...:)
Még fő a töltött káposzta, így van időm egy kicsit ügyködni itt...
Reggeli: 2 tojás, gépsonka, kenyér, lapkasajt
Ebéd töltött káposzta lesz, viszont sok-sok süti lesz a második fogás, na ennek most nem örülök, mert gyenge vagyok, hogy ellenálljak...
Tegnap kipróbáltam az egyik szappanomat, még szárít, de sztem tökjó lett. Az illata még egy kicsit lúgos, de kézmosás után teljesen eltűnik. 2 hét múlva már használható állapotban lesz. De addig még tervezek legalább egy főzést. Ma előkészítem a folyékony szappan masszáját, eredményről holnap számolok be, receptet is holnap hozok, vettem a gyógyszertárban glicerint. K-on, ha már elmentem egy mézes szaküzlet mellett, vettem méhviaszt is, jó sokat, 3oo g-t, ebből arc- és kézkrém is készül majd a szappanon kívül. Következő szappanom, az olívás-vajas-méhviaszos szappan lesz. Alig várom. Asszongyák a méhviasz miatt jobb lesz az állaga, hamarabb fog pudingosodni, nem kell majd a botmixert leégetésig használni. De addig még be kellene szereznem illóolajokat és más formákat. A szilikonforma a legjobb, abból szépen kijön, meg a fagyis dobozból is, mondjuk a szilikon formák nem éppen olcsóak, de megéri a befektetést, ha hosszútávú szerződést kötök a szappankészítéssel.
Sajnos sok töltött káposzta és még több süti...:(
El vagyok kenődve...Ma már mozgás nem lesz, sem evés, bár ha kicsit elülepedik bennem a kaja, akkor lehet beteszek egy weightloss 2-t, az csak 2o perc. Bár amennyit rohangáltam ebédig, biztos volt vagy 3oo kcal... Ma az egyik gyógyszertárban, amelyikbe egyébként nem is járok, csak egyfajta bizonyos gyógyszerért, ami sokkal olcsóbb, mint máshol, rákérdeztem a kakaóvajra. Holnap hoznak, úgyhogy, készítek majd arckrémet is, szappant is.
Na, akkor folyékony szappan, saját recept annak alapján, amit összeolvastam.
Hozzávalók: 1oo g bioszappan /ház, lúgszappan, ha nincs, akkor bármilyen maradék/, amit én egy turiban találtam, majd ajándékba megkaptam...:), 3,75 dl szűrt vagy desztillált víz, egy evőkanál glicerin /gyógyszertárból/, egy evőkanál méz, pár csepp illóolaj. Ebből kb. fél liter folyékony szappan lesz.
A szappant lereszeljük. Maszkkal csináld, mert telemegy szappanporral az orrod, és piszkosul csíp, biztos nem tudnék kokózni, mert nagyon sz.r...Ezalatt felforrósítasz 2,5 dl vizet, hozzáadod a reszelékhez, botmixerrel fél perc alatt simára kevered, aztán jön a szoba hőmérsékletű 1,25 dl víz, turmixolás, utána glicerin, méz, illóolaj, turmixolás és vársz. Én holnapig. Ez egy kicsit folyékony állagú, de bízom benne, h holnapra megkeményszik. Folytatás holnap, ha nem keményszik meg, megy az adagolóba. Letöröltem a kezemmel a botmixeren ragadt kis adagot, kezet mostam vele, szuper az állaga!!! Ennyi, gyakorlatilag 1o perc, és van fél liter házi és megbízható sodium laureth sulfat és parabén mentes szappanod.

11 megjegyzés:

  1. jo szappanfozest, nem maceras?
    klassz lett az uj oldal, alig ismertem meg, hogy jo helyen jarok-e

    VálaszTörlés
  2. Köszi...:)
    Egy kicsit macerás, ha elsőre csinálod, de mivel engem leköt, nem tűnik annak. Az elsőnél inkább izgulsz, hogy sikerüljön, most nagy bátorsággal fogok hozzá a köv. adagnak.

    VálaszTörlés
  3. Rendelésre nem vállalsz? Olyan jól hangzanak... :D

    VálaszTörlés
  4. De, ha sikerül 2 hét múlva Pestre mennem, kapsz egyet ajándékba az első, kísérleti adagból...:) Becsz...:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ügyi vagy!

    Annyiban vitatkoznék, hogy bármilyen forma megteszi, hiszen a szappan amíg érlelődik, szárad, vizet veszít így kisebb is lesz, ergo bármiből kijön én szív alakú és sima muffin formába is tettem és prímán kijött!

    VálaszTörlés
  6. Köszi, én a készítők tapasztalatai alapján írtam, h van, ahol nagyon lágy a szappan, mint a pl. az olívaolaj vagy napraforgó olaj alapú szappanoknál, amiket nehéz kiszedni fából vagy fémből.

    VálaszTörlés
  7. Nekem a folyékony szappanom valammiért nem sikerült, pont én is ilyen receptet használtam. Nagyon jó lett az elején, de amikor használni kezdtem, a flakonban kicsapódott.
    Na de többször csináltam már folyékony mosószert, ami hasonlóan készül, csak igazi hagyományos háziszappanból, lereszelni egy kb negyed kilóst, 4 liter vizzel összeforralni, és lehet tenni bele mosószódát vagy bóraxot. Na, az jól sikerült, irdatlan mennyiség lett egy szappanból.
    Meg már pár éve nem költök naptejekre, én készítek napvédőket.
    A gyógyszertári kakaóvaj finomított, nem a legjobb. A finomítatlan szép sárga és szuper illata van.
    Jó kotyvasztást

    VálaszTörlés
  8. Ingrid, honnan szerzel finomítatlan kakaóvajat??? Az idén én is házilag készítettem naptejet, azt használtuk a tengeren, bepirultunk, de nem hólyagosodtunk.
    Neked mennyi idő múlva csapódott ki?

    VálaszTörlés
  9. Szia, Juli,
    hát a folyékony szappanom akármilyen flakonba, üvegbe kitettem, használat után nemsokára kicsapódott. Nem találom az okát.s ami még megvan az eredeti üvegben, használatlanul, pont olyan jó, mint amikor elkészült.
    A finomítatlan kakaóvajat általában bioboltokban lehet kapni, én onnan veszem,itt nálunk szokott lenni vagy lehet netről rendelni. A napvédőbe feltétlenül kell tenni cinkoxidot. Na, puszi, légy ügyes

    VálaszTörlés
  10. Szia, Ingrid, milyen vizet tettél a folyékony szappanhoz? Az enyémnek semmi baja, figyeltem, nem csapódott-e ki, de ugyanolyan szuper, mint amikor elkészült. És nem szárítja a bőröm. Nem tudom, mi lehet az oka...

    VálaszTörlés