2012. október 5., péntek

Hanyag vagyok,

tudom, de ennek az okáról később, amikor egy kicsit összeszedem magam. Súly: továbbra is 83,1 kg.
Ettől a héttől minden héten 2 l kecsketejet hoz vki, sajtot és szappant szeretnék belőle.
Tegnap arckrémet készítettem.
Recept később.
Recept most.
Hozzávalók: 2o g kakaóvaj, 7 g méhviasz, 2o ml mandulaolaj,  1o ml szőlőmagolaj, egy-két csepp levendula illóolaj. Az olajokat gőz fölött megolvasztani, kikavarni, majd a végén kicsit verni habverővel, és pici vízzel, tégelybe kiönteni, hamar megszilárdul. Kicsit zsíros, ezért inkább éjszakára való, ha nem akarunk fényleni napközben.
Ma szappan készítettem, ezúttal kecsketej volt a folyadék. Íme a recept:
Narancs illatú kecsketejes szappan /saját recept/
Hozzávalók: 3oo g olívaolaj, 2o g mandulaolaj, 1oo g méhviasz, 3o g kakaóvaj, 9o g vaj, 2o5 g kecsketej, 65 g NaOH, azaz marószóda, kb 2o-3o csepp narancs illóolaj, egy ek. rozsliszt /ez keményítő vagy rizsliszt is lehet, nekem ez volt/
Elkészítés: a kecsketejet előzőleg lemérve le kell teljesen fagyasztani, mert különben a lúg feloldja az összes hasznos összetevőjét, és elszínezi barnára. Míg az olajok és zsírok gőz fölött olvadoztak, addig szépen feloldottam a a kecsketejet és a lúgot, apránként hozzáadva a fagyos tejhez a lúgot, majd rázogattam, ez kb épp annyi idő, míg felolvadnak az olajok. Utána a lúgos oldatot öntöm az olajokhoz, ez most azonnal megpudingosodott. Kb egy percig kevertem, utána hozzá tettem az illóolajat és a lisztet, még jól felkavartam, s raktam is a formákba. Raktam, mert ezt már önteni nem lehet. Asszem, hogy mindig kecsketejjel és méhviasszal fogok dolgozni, mert a lúg szaga teljesen elillant, csodálatos, krémes, narancsos, mézes illatú lett a szappan. Sztem holnap már ki is tudom szedni a formából. Színe: gyönyörű halvány sárga.
Evés: zabálás, de legalább a süti elfogyott...:) Vagyis inkább kidobtam a pulykáknak és gyöngytyúkoknak.

1 megjegyzés: