2012. szeptember 19., szerda

Súly:

84 kg. nem tudom, mit jelent a tegnaphoz képest...
Reggeli: 1 sz tk. kenyér /saját sütés, kicsit olajos lett, de finom/, 2 sz csirkemell sonka, 2o g krémsajt, paradicsom
3o1, 6 kcal
41,1 g ch
8,4 g zs
15,4 g f
Ebéd meggyleves lesz és lencsefőzelék tükörtojással, gyerekeknek bundéskenyérrel
Tízórai: két fürt szőlő, nem bírok leállni
152 kcal
36 g ch
1 g zs
1,2 g f
Ebéd: fél adag meggyleves, 2 tükörtojás, lencsefőzelék
335,5 kcal
3o,1 g ch
14,9 g zs
2o,3 g f
Most nagyon finom lett a lencsefőzelék, én most így készítettem a diétás változatot:
Hozzávalók /kb. 6 személyre/: 5oo g lencse, 2 kisebb fej hagyma, 1 paprika, 2 paradicsom, só, bors, ételízesítő /elhagyható/, tejföl, babérlevél
Lecsós alapot készítettem, icicpici olajon megfuttattam a hagymát, paprikát, majd paradicsomot, mikor megszaftosodott, belekevertem a lencsét, fűszereztem, majd felöntöttem 1 liter vízzel. Mindezt a kiskuktában, majd fedő rá, sípolástól számítva 1o percen belül az én kuktámban megvan. Mikor kész lett, belekevertem az egészbe kb. 2 evőkanál tejfölt. A gyerekek bundáskenyér, nekem tükörtojás volt hozzá. Mindenki repetázott.Végre egy étel, amelyet mindenki szeret a családból. Este jövök a szappanrecepttel.
Uzsonna: egy kis lencsefőzelék, és 2oo g sárgadinnye
222 kcal
44,9 g ch
2 g zs
13 g f
Na, akkor szappanrecept, saját összeállítás:
Vajas-olívás, levendula illatú szappan
Hozzávalók: 5oo g olívaolaj, 15o g vaj, 247 g desztillált víz, 87 g lúg /NaOH/, körömvirág olaj, színezés miatt, levendula illóolaj illat miatt, 2 kk levendula virág díszítés végett.
Hideg eljárással készítettem, a tippeket többnyire innen vettem:házimanufaktúra, meg innen: szappansuli .
Remélem, jó lesz, bár úgy tűnik,hogy az olívás szappanok később szilárdulnak, ezért ma még nem tudom kiszedni őket a formából. Na, majd pát nap elteltével. Ebből a mennyiségből lett: 6 db szilikon virágforma, és egy literes fagyis dobos félig.
Vacsora: két szelet csirkesonkát kaptam be, nem voltam éhes, s  mivel el voltam telítve, jobbnak láttam nem tornázni. Jó kifogás, mi?
46,8 kcal
o,1 g ch
2,1 g zs
6,8 g f
Összesen:
1o77,9 kcal
152,2 g ch
28,4 g zs
56,7 g f
Na, ez már kcisit jobb, mint a tegnapi. De hogy kéne növelnem a kcalt, anélkül, hogy növelném a zsírt és a ch-t. Elfelejtettem enni? Vissza kell néznem régi evéseimet... Na, ma sikerült a szőlőfüggőséget alább szorítani kicsit.
Ezt olvastam el: http://www.fittnok.hu/zold-turmix-green-smoothie és eldöntöttem, hogy fogok inni ilyen zöld turmixokat. Sárgarépa levél és petrezselyem zöldje van a kertemben, a többi zöldet be lehet szerezni piacról is. Jól hangzik, és biztos finomak is, egy-egy uzsi vagy tízórai meglesz belőle...nem is tudta, hogy a sárgarépa levele ehető. Na, milyen buta vagyok... Egyébként maga az oldal nem egy nagy dobás sztem, vagyis nem igazán nyerte meg a tetszésemet, de érdemes ebbe-abba beleolvasgatni. Pl. ha lesz majd eccer kávédarálóm, amit kétlek, mert nem kávézom, akkor ezt biztos elkészítem: http://www.fittnok.hu/fahejas-lenmag-falatkak-cini-minis-rajongoknak Ez szimpi. És lehet, h még a gyerekeknek is ízlene. Persze nem rizstejjel és nem is zabtejjel, de még szójával sem...:)

7 megjegyzés:

  1. És a lencsét beáztattad előtte? Vagy azt nem kell? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha kuktában főzöd nem kell, de ha nem, akkor javasolt, de nem kell olyan hosszú időre, mint mondjuk a babot. Sztem kb. egy óra elég neki.

      Törlés
    2. Értem, köszi. :) Egyébként lehet őrölt lenmagot is venni, ha egyszer kipróbálnád... Már nem tudom, hol vettem a múltkor, de van. :) Kb. ugyanolyan árban, mintha nem lenne őrölve.

      Törlés
  2. Te ezeket a zöld cuccokat én is olvastam, de nem mertem kipróbálni, kíváncsi vagyok milyen lesz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma szilvából és almából készítem el tízóraira terveim szerint, mert ez van itthon.
      Plusz, ugye a sárgarépalevél, esetleg szárított ment és citromfűlevél még hezzá-

      Törlés
  3. Julcsi, ha nem kuktában főzöd sem kell beáztatni, de nem árt, a legjobb ha forró vízbe teszed egy jó félórára. Nagyon hamar megpuhul, max fél óra alatt megvan, de inkább 20 perc! Prima fehérje meg ásványi anyag forrás és tényleg nagyon finom :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó, köszi. :D Tudom, hogy jó kis fehérje, azért is vettem, holnap akarok csinálni belőle valamit. :)

      Törlés