2012. április 27., péntek

Szép időnk van...

Ma mérlegeltem, 2 nap után. Súly: 94,7, lehetne jobb is, de nem panaszkodom. Csak mindjárt itt a vasárnap, hátha addig még vagy 3o deka lemegy. Bár lehet, hogy mindjárt elkezd többet mutatni a menszi előtti állapot miatt.
Reggeli: 2 tükörtojás, 30 g burduf túró /imádom, és ez a fajta nagyon finom /, 70 g korpás kenyér. Ezt a barátnőmtől kaptam, ő süti kemencében, ő korpás kenyérnek hívja, de tulajdonképpen tk kenyér, ez is nagyon finom. Csak a maradékokat ettem meg, többnyire a héját, amit ott hagytak a gyerekek, de ez is 70 g lett...:)
366 kcal
36,85 g ch
16,90 g zsír
És ami fontos, a fehérjetartalom jó  magas volt ebben a reggeliben.
Tízórai délben: egy narancs:
36 kcal
7,65 g ch
0,2 g zsír.

Ebédre ismét káposztalevest főzök savanyú káposztából, még van egy adag anyámtól, és rakott krumplit. Tegnap még vagy 50 házi tojást is kaptam a barátnőmtől, hát akkor rakott krumpli. Kolbász és zsiradék nélkül, zsír csak a tejfölben lesz, és a reszelt sajtban. Én így készítem: 8 személyre, csak hatan vagyunk, de számítani kell a repetára is: 1,5 kg krumplit megfőzök héjában, ugyanúgy  6 tojást, 3 dl 20 %-os tejfölt kikavarom, hogy folyékony legyen, és következik a rétegezés egy hőálló tálban: én a hozzávalókat reszelem, nem karikázom, mert így a gyerekek kommentár nélkül megeszik. A rétegek közé teszek egy kevés tejfölt, a tetejére tejföl és reszelt sajt, persze sózás, borsozás. Be a sütőbe pirulásig, ha nincs türelem, akkor sajtolvadásig. Így egy adagra jut kb. 250 g , és alig 365 kcal, 16 g zsír és 36 g ch. Egy kiadós ebédbe levessel is belefér, pláne káposztalevessel. Tojás, főtt krumpli - csupa, csupa egészség és rost.
Íme a káposztaleves /kb 8 személyre összkalóriája/:Adagonként: 56,25 kcal, 0,90 g ch és zsír 0,03 g. Jó ebédnek nézünk elébe :) MOndom én, hogy szép napunk van...
Nagyon finom ebéd volt, és nagyon-nagyon jól esett, mindenki imádta ráadásul..
Ettem, mert ehettem 2 adag káposztalevest, és egy adag, vagyis 250 g rakott krumplit, amit még bolondítottam egy kis szójaszósszal és fokhagymával, persze csak a saját tányéromon... Akkor számoljunk.
 Ebéd:
477,5 kcal
37,8 g ch
16,06 g zsír  
 Jó lenne a zsírt mára befejezni, ezért már tudom, mit eszek uzsonnára: káposztalevest, s ha vacsira nem azt eszem, akkor ismét kínai kel és sárgarépa, hagyma, fokhagyma...
Uzsonna: egy gyümölcsös müzliszelet.
76 kcal
13 g ch
2,3 g zsír
Torna: 40 perc kickbox, 6 perc tha chi. Nagyon jó volt, egyre jobban megizzaszt, gondolom, az anyagcsere kezd gyorsulni. Aztán még volt séta is, életemben először elmentem gyalog a Lidlbe, :) bekapcsoltam a lépésszámlalót, és így megtettem 1160 m-t és elégettem 81 kcal-t...
Aztán vacsira két pulykavirsli, egy jó nagy adag saláta: kínai kel, piros retek, fekete retek, lila hagyma, sárgarépa: vitamin- és zsírégető bomba.
Vacsi:
 320,3 kcal
11,87 g ch
21,4 g zsír
Összesen:
1275,8 kcal
107,12 g ch
 57,4 g zsír

Megjegyzések: utána kell néznem, nem magas-e a zsírmennyiség. De a ch egyre jobban alakul. Lehet, hogy a torna miatt igényelem jobban a zsírt? Vki tud segíteni?

2 megjegyzés:

  1. Sztem pont jó a zsír!
    Nekem a kalkulátor 53.7g-t számolt!
    Tetszett a kirándulás a Lidlibe:) 81 kcal az több mint egy müzliszelet...

    VálaszTörlés
  2. Igen... és a gyerekek is örültek, hogy együtt sétálunk...

    VálaszTörlés